Friday, June 29, 2007

Akhill Hayy

Pendakwah dan juga bekas penyanyi kumpulan rock The Riyadh, Ustaz Akil Hayy Rawa mendakwa wujud 'tangan ghaib' bermotif politik yang mengarahkan agar beliau ditahan oleh pihak Jabatan Agama Islam Selangor (Jais).

ImageBeliau yang ditahan ketika memberi kuliah di Surau al-Ikhwan, Taman Puncak Jalil, Seri Kembangan, Serdang pada malam 23 Jun lalu mendakwa ada usaha pihak tertentu yang cuba memerangkapnya, katanya semasa ditemui Harakahdaily dalam satu majlis pelancaran album di Kuala Lumpur semalam.

Menurutnya, selepas ditahan beliau dibawa dengan ke balai polis dengan kereta peronda polis dengan siren yang dibunyikan seolah-olah dirinya adalah penjenayah yang sangat dikehendaki.

Sambil menyifatkan tindakan itu sebagai usaha untuk memburuk-burukkan imej beliau, Akil menganggapnya sebagai ujian Allah memandangkan dalam berdakwah rintangan sebegini adalah biasa.

"Saya akan ke Mahkamah Syariah Petaling Jaya pada 15 November ini untuk mendengar keputusan sama ada akan didakwa atau sebaliknya,"jelasnya.

1 comment:

Anonymous said...

Ustad akhil kelulusan apa?

Akil jangan kurang ajar...Sultan Selangor dah bertitah pasal ceramah tanpa tauliah ni.

Jangan jadi barua dan balaci Parti Ajaran Sesat(sedap tak bahasa bila ditujukan kepada orang PAS - lain kali jaga mulut jangan kopiah je lebih).