Sunday, June 24, 2007

Kes Pelajar Mesir Dibunuh

dipetik dari blog http://www.bloodyrains.blogspot.com/

Thursday, June 21, 2007

Bumi Mesir dikejutkan dgn satu pembunuhan tanpa akal oleh seorang pelajar Malaysia yang menetak rakannya sehingga maut dgn menggunakan 3 bilah pisau dan masih belum diketahui punca sebenar kejadian..akan tetapi banyak andaian2 yg saya dengar tp saya tanak tulis dlm ni kerana byk sgt andaian yg tidak diketahui kesahihan cerita tersebut.


Saya ada satu bahan hendak dikongsi bersama dgn pelawat smua mengenai soal siasat yang dijalankan bersama suspect di pejabat polis yang di kendalikan oleh en. Amri ( Pegawai Atase Pendidikan, Jabatan Penuntut Malaysia di Kaherah. Temubual en. Amri bersama kenalan saya ini berlaku selepas majlis tahlil yang dianjurkan oleh pelajar Malaysia di Kaherah baru-baru ini.Menurutnya, beliau sendiri pon naik pening kerana suspect seorang yang "hati kering" kerana tidak nampak keresahan/gerun/gementar/bersalah pada raut wajah beliau walaupon telah melakukan pembunuhan kejam disamping kurang bercakap.Sewaktu diajukan soalan kenapa beliau membunuh suspect..beliau hanya menjawab "dah saya nak bunuh".Ditanya lagi kenape sampai membunuh rakannya sebegitu rupa walaupon dlm keadaan mangsa tidak bermaya utk melawan kerana kehilangan banyak darah, ape jawapannya ?? "alang2 dah saya tetak baik saya bunuh terus".Gile atau buat2 gile ??


Suspect juga ditanya samada hajat beliau kerumah itu pada malam kejadian utk membunuh arwah Muhammad atau orang lain, dengan selamba dia menjawab yang sebenarnya beliau hendak bunuh 4 orang dan arwah adalah salah 1.Ditanya lagi siapa mangsa yang lain ?? iaitu 2 rakan serumah mangsa dari kedah dan sorang arab yang bekerja di jawazat (tempat urusan visa) Gile atau buat2 Gile ??

Suspect juga telah di kurung selepas kejadian di lokap bersama 2 lagi rakan serumah Muhammad yg ingin dibunuh sambil diawasi oleh pihak polis dari jauh akan tetapi tidak ada perlakuan pelik semasa di lokap bersama rakan2 Muhammad.Gile atau buat2 Gile ??

Sempat saya download buletian Utama Tv3 dan hampir menitiskan air mata bilemana ayah & ibu arwah menangis mengenangkan takdir yg menimpa arwah, bukan tidak redha dgn qada' dan qadar ttp kematian arwah Muhammad diluar dugaan, hati mana yg tidak tersentuh?
Ape2pun kita serahkan segalanya kpd pihak berkuasa utk meneruskan siasatan berhubung kes ini dan menentukan hukuman terhadap pembunuh.Wallahu a'lam



Semoga Allah (S) mencucuri rahmat keatas roh allahyarham Muhammad B. Ishak dan menempatkan beliau di kalangan hamba-hambaNya yang beriman..Amin - AlFatihah Buat Arwah.

1 comment:

Anonymous said...

ape bende lar yg ko ckp... aku pun xpaham huhu! :D