Sunday, May 31, 2009

Memancing @ MAEPS


30/05/09 - Sabtu

Alhamdulillah sempat menemani zauj tercinta pergi ke xtvt kegemarannya dr dia bujang sampai dh kawin..ni 1st time ikut dia prgi dan juga 1st time ikut n tengok pertandingan memancing..actually 'saya' x minat pn memancing tp bila try ikut my habib pergi cam sonok la plak.. (eheh..ni kalu habib dgr sonok la tu..)

walaupun mula pertandingannya hari sabtu tp mngikut kata my habib slalunya org akn dtg hari jumaat ptg or mlm sbbnya nk cop tmpat.. (camtu ya habib.. =P ) then after abes habib ngaja quran mlm tu dlm kul 11 lbh kami pn bertolak la ke serdang..laa dkat upm ka...tp nk ke sana dh di duga dh..my habib cmner ntah blh tersalah masuk jln..jnuh berpusing2..huhu pdahal nk g upm jer..iskh2 habib2..last2 skali nk dkt kul 1 pg baru jmpa jln 'pulang'..dkat 1 jam lbh sesat..iskh2 lama btol..

bila dh sampai kat situ tba2 guard kat situ x bg masuk...laa knp plak..guard kata klu nk msuk kna tgu kul 5 pg..kata habib slalunya blh ja msuk ni ntah pa kna ntah x blh masuk plak..mybe dorg x nk kat dlm sesak kot x pn jadi pe2 kat dlm..huhu mata 'saya' dh ngantuk..tgh2 habib smbang2 dgn guard tu 'saya' bantai tdo jap dlm van...heheh bru nk stat mmpi habib kjut ajak pegi minum..huhu kmi pn pegila cri kdai mnum..'saya' x pesan pa2 pn sbb mta sgtla ngantuk..habib plak x tau la prut apa blh telan nasi claypot kul 2lbh pg tu..huhu 

dkat kul 3lbh kmi pn blik ke maeps..pa lg xtvt tdo la..heheh tmbh angin mlm tu sepoi2 bhasa..mkin sdap la tdo...kul 5 bila dh blh masuk kmi pn masuk..'saya' g dftr utk habib smtara habib g cop tmpt..siap smua kami ke masjid upm bersihkn dri n solat sbuh kat sna..then kami pn balik ke tmpat memancing td..skali lg kmi diduga..habib pny joran rosak plak..dh tu umpan pn x bawak sbb habib kata slalu da org jual umpan tp kali xda...tulah habib x cek siang2..huhu..nsib bek bwk joran spare...pa lg habib pn wat umpan merapu..dia gaul serunding,mr potato dgn roti jadikn umpan..agaknya mesti ikan sakit prut mkn umpan habib tu..huhu tp mgkin mmg bukan rezeki kami kot..sekor ikan pn x dpt..huhu xpa la habib len kali cuba lagi.. MySpace

Abes memancing dan disebabkn cuaca yg pnas habib wat kputusan nk mndi air terjun dkt langat..so kmi pn pcut la ke Air Terjun Sg Gabai..heheh mmg sonok mandi kat situ..air dia sjuk sgt..cam x nk kuar ja dr air tu..huhu..tp masa tu 'saya' dh sakit kpala..rasanya mcm kna migrain..huhu mybe sbb cuaca sgt panas..kami bersiap pulang dlm kul 5 lbh sbb mlm habib kna ngajar quran plak..alahai sian habib..nk kjar ngajar plak..huhu dlm pjlanan blik habib ngantuk sgt2..bapa kali dia nguap..'saya' pn cubalah pcit2 tengkok habib ilangkn ngantuknya..huhu penat sgt ya habib..

sampai umah dh nk dkat mghrib..bdn mmg ltih sgt2 + ngantuk sgt2..lpas ja mghrib dua2 bantai tdo...x igt dunia dh..huhu habib pn x ngajar quran...iskh2 tp 'saya' dpt pglaman yg indah dan best wlaupn pnat...soknya plak 'saya' msuk blaja kereta..heheh 


No comments: