Saturday, January 24, 2009

Alahai Kad ATM ku


Kenapa dgn kad ATM CIMB 'saya'??Apa g x kena??Bangun pagi semalam dengan semangatnya 'saya' nk keluarkan duit di mesin ATM dalam 7-Eleven..Sebab masa tu duit mmg sgt2 dah kekeringan..so niatnya nk kluarkan duit kemudian pergi la beli makanan..

Denagan semangat yg berkobar2 jalanlah turun ke bawah terus menuju ke 7-Eleven..Masa tu mmg la x perasan keadaan kad yg tersimpan dlm dompet...dengan confidentnya kluarkan la kad..terkejut beruk tgk keadaan kad..(agaknya beruk pn x terkejut mcm tu ..huhu)..rupanya kad tu dh terbelah skit kat tepi..tapi yg selamat x kena cip dia..cubalah masukkan jgk dlm mesin atm tu..mula2 boleh..dh masukn no pin smua jumlah wang nk kluar..tgh tgu tba dia kata urusniaga tidak boleh dilakukan..(mesin blh kata ka?..huh blasah la).

cuba utk kali kedua terus kluar kad anda tidak dapat disahkan...adoi...'saya' pn pening lalat la kat situ..msg my mom..then my mom cal sruh pergi KLCC buat kad baru sbb dekat situ ja bukak sampai mlm..my mom ckp sampai pkul 8 mlm..pendekan crita 'saya' pn ke klcc..smpai kat klcc pkul 6.15..tp tgk2 bank dh tutup..alahai...macm mana ni..mak 'saya' kata smpai pkul 8 mlm ni baru pkul 6.15..rupanya bank tu tutup pkul 6.00ptg...my mom salah bg information sgguh...huhu..

'saya' pn melangut la kat depan bank tu fkir nk buat mcm mana..huhu..try la jgk cucuk kat ATM CIMB sndri..sbb yg kat 7-Eleven tu atm bank lain..tawakal je la masa tu..masukn kad tekan itu tekan ini..alhamdulillah blh jgk kluarkan duitnya..lega sgt2 masa tu...terasa beban hilang..huhu..
Kesimpulannya lepas ni bila dh tukar kad baru kena la jaga kad stu elok2..adoi..Padan muka..

No comments: