Friday, November 16, 2007

Perhimpunan BERSIH





Pada 10 hb November..Parti Al-islam Semalaysia (PAS), PArti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP mengadakan perhimpunan aman yg menuntut pilihanraya yg Bersih dan Adil..Bahang ni tidak hanya dirasakan oleh rakyat di Malysia shj...Rakyat Mlaysia di kota London turut berhimpun di hdpn Malaysia Hall LOndon..

Perhimpunan yang aman yang bertujuan untuk menghantar memorandum kepada Yang Dipertuan Agong dikotori oleh FRU yg menyemburkan air mgunakan water canon dan juga melepaskan gas pemedih mata..

Ramai yg pedih mata x kurang orang awam yang lalu dikawsan itu turut terkena tempiasnnya..Di mana demokrasi...Setelah semua ruang untuk bersuara ditutup jadi dimana lagi ruang untuk kami bersuara..Jangan terlalu jumud..

pemerintah yang menghalang rakyat bersuara untuk mendapat keadilan adalah pemerintah yang mengamalkan pemerintahan kuku besi...yang takut dan pengecut kerana takutkan kebangkitan rakyat, manakala rakyat yang menurut segala kehendak kerajaan yang salah walhal tahu hakikat kebenaran adalah rakyat yang menjadi pak turut yag rela hidungnya dicucuk seperti mana lembu dicucuk hidung..jadi pilihlah sama ada nak jadi lembu atau nak menjadi manusia yang bermaruah

"wahai pemuda, seandainya kamu yakini fikrah ini dan kamu jejaki langkah kami serta kamu berada di atas jalan yang murni ini, kamu tinggalkanlah segala fikrah kamu kecuali fikrah Islam. kamu wakafkanlah segala tenaga dan usaha kamu untuk akidah yang kamu yakini ini, maka itu semua akan mendatangkan kebaikan untuk kamu dunia akhirat. tetapi sekiranya kamu enggan dan memilih untuk terumbang ambing dan bersifat serba salah antara seruan Islam dan selainnya, maka ingatlah sesungguhnya tentera Allah akan meneruskan perjalanan tanpa mengira bilangan sama ada sedikit atau ramai- Syeikh Mustafa Masyur

No comments: