Monday, September 23, 2013

Menanti Si Dia



Asif jiddan pada sahabat-sahabat yang berkunjung ke blog ni namun tiada sebarang post terbaru..Blog ni dah penuh bersawang-sawang disebabkan kekangan waktu, kekeringan idea dan juga kemalasan yang melanda diri.

Entry kali ni bersifat peribadi sikit...hehe..Siapakah yang saya nantikan kedatangannya?jeng..jeng..jeng..Sebenarnya kami menantikan permata hati kedua kami yang sekarang ini tengah sedap beradu di dalam perut umminya..Jantinanya masih belum diketahui samada seorang mujahid atau mujahidah..Kami tak kesah asalkan si comel ini lahirnya sihat dan sempurna sifatnya.

Bermula dengan awal kehamilan, saya mengalami morning sickness tapi tidak seteruk mengandungkan si kakak..Kalau sewaktu Ifah dahulu jangan kata nak berkerja nak bercakap sepatah perkataan pun tak boleh pasti akan muntah..Namun kehamilan kali ini lebih mudah hanya sekali sekala sahaja saya muntah. Saya tetap juga berehat dari kerja selama 2 bulan setengah untuk memberi ruang badan berehat secukupnya.Sepanjang bercuti saya hanya di rumah so inilah sahaja ruang waktu saya spend untuk Ifah dan suami secukupnya.

Jika Ifah saya diuji dengan anemia sewaktu mengandung sehingga kena cucuk inferon selang sehari, kehamilan kali ini dipaksa minum air gula..walaupun sebenarnya saya mahupun keluarga tiada rekod diabetes tapi disebabkan berat saya naik 3 kilogram dengan paksa relanya saya minum air gula tu..Rasanya tersangatla manis rasa berpusing kepala lepas minum air gula tu. Keputusannya saya kena tunggu check up yang akan datang.

Sekarang ini permata hati kami sudah menjangkau 28 minggu jadi ada lagi 12 minggu..Mudah mudahan kali ini cukup la bulannya ye..Permata hati ayah ummi ni lasak orangnya..Itu sebab ayah kata mungkin seorang mujahid..Apa2 pun janji anak ummi ayah sihat dan sempurna..Ayah, ummi dan kakak Ifah tak sabar tunggu adik menjenguk dunia walaupun ummi nervous sangat..


12 comments:

Unknown said...

Assalamualaikum,

Jika saudara/saudari/tuan/puan berminat untuk memperbaiki masalah kesihatan, turun berat badan, naik berat badan ataupun mengekalkan berat badan, InsyaAllah saya boleh membantu.

Jika berminat boleh email saya.InsyaAllah saya berusaha sedaya mungkin untuk coach dan bantu saudara/saudari/tuan/puan.

Wassalam

abez said...

moga si si dia yang dinanti sihat sehingga menjengah dunia

http://nurabez.blogspot.com/

essay-writings-service.com said...

Exquisitely professional thoughts. I merely hit upon this web site and desired to enunciate that I've definitely delighted in reckoning your blog articles or blog posts. Rest assured I'll subsist pledging to your RSS and I wish you write-up after much more shortly))

Paul said...

very good blog
However Track any Parcels/Posts/Ems/Cargo/Containers with DHL,UPS,TNT,FEDEX,DTDC,ARAMEX and many more in one place.

http://www.trackmypacks.com/

PUSAT BIMBINGAN KELUARGA HIDAYAH said...

PAKEJ UMRAH serendah RM4,590

Assalamualaikum Tuan/Puan,

ALFAJR TRAVEL & TOURS SDN BHD menyediakan perkhidmatan UMRAH sepanjang tahun 2014 dengan harga yang berpatutan di antara RM4,590 - RM5,890!!

Pendaftaran SEGERA!

Anda boleh layari laman web kami http://www.alfajrtravel.com.my atau hubungi wakil JOHOR 07-2344437 / 012-7434259 untuk sebarang pertanyaan.

PUSAT BIMBINGAN KELUARGA HIDAYAH said...

KURSUS PRA PERKAHWINAN JOHOR

Assalamualaikum Tuan/Puan,

Pendaftaran SEGERA!

Anda boleh layari laman web kami http://kursusperkahwinanjohor.blogspot.com atau hubungi wakil JOHOR 07-2344437 / 012-7434259 untuk sebarang pertanyaan.

Home balinese traditional said...

Mantap gan

Bali Rent Car said...

Blog bagus

Nusa dua restaurant said...

Wow keren blognya

Jasa seo bali said...

Info keren

Bali Transportation Service said...

Mantap gan

Unknown said...

Assalamualaikum.wr.wb. perkenalkan nama saya Ibu Anita Tki Malaysia, saat menulis ini saya teringat memory masa lalu.saya sangat tergugah hati melihat coretan hati yang bapak tulis. saya jadi teringat tentang masa-masa sulit dulu,karena iktiar dan usaha , seolah2 menjadi dendam bukan lagi motivasi, cuma satu tujuan saya pada saat bagaiman caranya untuk bangkit..singkat kata berbagai macam iktiar dan cara yang saya lalui, mengingat pada saat itu hutang saya 1,2m yang tidak sedikit, belum lagi bunga renternir yang bertambah. karena usaha, kesungguhan hati, akhirnya menemukan jalan /solusi . saya percaya ALLAH ITU TIDAK DIAM MAHA PENYAYANG , cobaan itu bukan lah ujian tapi hadiah yang tersilmut untuk kebahagiaan yang sebenar2nya. Sudah banyak para normal yg kami mintai angka togel dan uang gaib cuma Ki Witjaksno yg berhasil alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus. jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi Ki Witjaksno:0852_2223_1459. ingat kesempatan tidak akan datang untuk yang kedua kalinya KLIK-> BOCORAN TOTO 2D 3D 4D 5D 6D